Match-making og samarbejde med eksterne fagligheder

Virksomhedernes udviklingsopgaver kan løses i et multidisciplinært team, hvor virksomheden inviterer ind til et samarbejde med eksterne designpartnere. Ikke kun en designer til et design (look and feel), men et team hvor andre aktører og designdiscipliner også bliver en del af løsningen.

Det kan være anvendelse af nye viden (forskning), inddragelse af etnografer til undersøgelse af markedsforhold, brugere eller kunder. Eller flere designere med forskellig fagligheder og specialer. Som alle er med til at løse opgaven med et bredere perspektiv. 

Har virksomhederne været klar og ønsket at igangsætte et udviklingsforløb har Designandelen matchet virksomheden med potentielle samarbejdspartnere lige fra forskere og potentielle støtteordninger til de rigtige designere.

Rigtig mange virksomheder har erkendt, at strategisk design er nødvendig for deres vækst og udvikling, ligesom de også har anerkendt, at design er en professionel faglighed, som man må købe ude i byen. Og netop det multidisciplinære team har haft innovativ effekt hos virksomhederne.