SERVICEDESIGN

Servicedesign handler om måden du tilbyder dine produkter på. Hvilke kontaktpunkter dine målgrupper har med din virksomhed, før, under og efter et køb. Det er ikke det konkrete produkt, kunden vælger at købe, men hele setup'et og oplevelsen omkring produktet. Du kan bruge servicedesign til at udvikle ydelser, der er attraktive for kunderne og effektive for din virksomhed.

Designfagligheder kan benyttes til blandt andet at identificere dine nuværende kontaktpunkter og service. Optimere og udvikle nye tiltag og serviceydelser omkring dit produkt. Alt sammen på baggrund af indsigter og observationer fra dit marked, brugerne eller kunder til dit fysiske produkt eller serviceydelse.

KONTAKTPUNKTER

En kundes oplevelse af en virksomhed består af rigtig mange kontaktpunkter - også kaldet 'touchpoints'. En virksomhed, der ønsker at gøre kundeoplevelsen til en konkurrencemæssig fordel, skal derfor arbejde målrettet og konstant med udvikling af alle kontaktpunkter.

CASES

Kunderne efterspørger 50% mere end de gjorde tidligere - link til case
LMO er Danmarks største rådgivningsvirksomheden på landbrugsområdet. De har gennem samarbejdet med Designandelen implementeret servicedesign og resultatet taler for sig selv.

Fra saltspreder til sikkerhed på vejene - link til case
"Før vores samarbejde med designandelen var vi en producerende virksomhed, der fortrinsvis konkurrerede på pris. I dag ser vi os selv som en samarbejdspartner, der med vores servicekoncepter og styringssystemer skaber værdi for vores kunder". Tidl. Adm. direktør Jørn Christensen, Epoke.